emzzanss

Jobbigt med bad

Kategori: Allmänt

Vi steg upp vid 9 tiden idag. Åt frukost och sen efter det ville Luna dansa. Då satte hon på radion oh började dansa. Hon dansade ganska länge. Sen blev hon trött och ville sitta i soffan och villa. Klockan 11.55 började Aladdin på kanal 11 oh den såg vi på. Luna verkade tycka att den var bra.Lite läskig ver den också, fast det var bara på låtsas sa Luna. Vet inte vad hon menar riktigt med det. Det var lite gulligt ändå tycker jag. =)
 
Snart ska vi försöka ta ett bad, men vet att Luna inte kommer att vilja det. Hon är rädd för att bada här hemma. På badhus går det bra. Hon har råkat ta av mitt shampo och stt det  i håret själv en gång när jag inte såg. Men då fick hon även i ögonen och det var inte alls kul. Sen dess vill hon inte bada här och när vi ska göra det blir det skrik och gråt. Ibland går det bra att dusha, fast bara om man inte blöter hennes hår. Idag hade jag tänkt tvätta håret på henne också, men gruvar mig lite då jkag vet vad som väntar. Är så jobbigt när hon är så rädd och bara gråter och skriker så mycket. Jag försöker ju förklara att det inte är farligt och att hennes shampoo är ett annat som inte svider i ögonen. Luna lyssnar tyvärr inte på mig när jag säger det eller så tror hon inte på mig. Hon måste tvättas ändå ibland även när det är så jobbigt. Man känner sig så dum som och får ont i hjärtat. Tur att det brukar gå över snabbt när hon är färdig. Då brukar hon få en glass och får sitta i soffan och se på nått.
När hon var midre och innan den lilla olyckan, så brukade hon älska att bada.
 
För nån vecka sedan lekte Luna att hon fiskade. Vi fyllde badkaret med lite vatten. Luna stod utanför badkaret och försökte fånga leksakerna med en håv. Det slutade med att hon klev ner i badkaret själv, med kläderna på. Detr var kul och hon var inte rädd då. Var ju inte  meningen att hon skulle bada då, men blev ett litet bad med kläder på ändå och det var hennes eget val.Hon fick kliva upp direkt när hon ville det själv. 
Här är en bild som jag tog på henne då. Hon hade det kul och var så glad. =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: